Opstapbus Voorne

Voornes opstapbus.

Datum

Eind 2020 heeft de Raad van Westvoorne unaniem de motie “doorbreek ouderen eenzaamheid met begeleide uitstapjes” aangenomen. Het College ondersteunde het idee van harte en heeft onderzoek gedaan naar de mogelijkheden tot uitvoering waarbij het waarborgen van de continuïteit op lange termijn van essentieel belang was. Uiteindelijk bleek dat dit hoge kosten met zich mee bracht of werden uitstapjes een enkele keer per jaar in grote gezelschappen aangeboden.

Daarom zijn wij als initiatiefnemers verder gaan denken en in gesprek gegaan met diverse stakeholders. Deze waren zonder uitzondering enthousiast over het idee, zeker nu in de Corona periode waarin veel eenzaamheid gevoeld wordt zou het initiatief voorzien in een behoefte. Uiteindelijk hebben we een uitgebreid beleidsplan geschreven, startkapitaal bij elkaar gebracht en een bijzonder gemotiveerd bestuur gevonden. Vervolgens hebben wij eind 2021 de Stichting Voornes Opstapbus opgericht.

De stichting Voornes opstapbus

De Stichting heeft als doel uitjes aan te bieden voor senioren teneinde nieuwe contacten op te doen en fijne herinneringen te maken. De uitjes kenmerken zich door kleinschaligheid en het feit dat men thuis wordt opgehaald en na afloop weer wordt thuis gebracht. De uitjes worden door vrijwilligers verzorgd. In samenwerking met het Nationaal Ouderenfonds heeft de Stichting een 9-persoonsbus tot haar beschikking om uitjes aan te bieden. In de bus is plaats voor een chauffeur, een begeleider en 7 passagiers. Eventuele opvouwbare rollators kunnen achterin geplaatst worden. Vooralsnog is de bus beschikbaar voor senioren uit Westvoorne. Later zullen de diensten uitgebreid worden naar Brielle en Hellevoetsluis.

De Stichting heeft geen winstoogmerk en is voor de uitvoering volledig afhankelijk van vrijwilligers. Om de uitjes betaalbaar te houden is de Stichting afhankelijk van donaties, sponsoren en subsidies.

Voornes opstapbus steunen?

“Samen op stap voor meer plezier” is de missie van de Stichting Voornes Opstapbus, zouden jullie de Stichting willen ondersteunen in deze missie? Wij zouden het bijzonder leuk vinden als wij als VVD’ers actief meedoen om de Stichting een goede start te geven. Dat kan op verschillende manieren. Hoe?

• Mee Opstap, maak als senior gebruik van Voornes Opstapbus
  • Vrijwilliger, dat kan onder andere als begeleider of chauffeur
  • Sponsor, dit kan in geld maar ook in natura. Zo is het mogelijk met uw personeel samen een uitje te faciliteren voor onze senioren. Bovendien kan uw logo of boodschap prominent op de bus geplaatst worden. De bus rijdt dagelijks door onze regio en draagt bij aan uw naamsbekendheid. Bovendien is zichtbaar dat u onze senioren een warm hart toedraagt en de activiteiten van Voornes Opstapbus ondersteunt.
  • Donateur, dat kan éénmalig of periodiek. Trouwe donateurs krijgen ieder half jaar voorrang bij een boeking.
  • Kadobon, koop een kadobon en de ontvanger kan een uitje naar keuze maken
  • Boodschappentasjes, koop een herbruikbaar boodschappentasjes van Voornes Opstapbus

Wij garanderen u dat uw bijdrage voor 100% ten goede komt aan de doelstelling van de Stichting.

Kijk op de website voor meer informatie https://voornesopstapbus.nl/ en 👍 de facebookpagina

Mocht u vragen hebben, neemt u dan contact met ons op?

Alvast hartelijk dank!
Hartelijke groet,